Kodulehe analüüs: Mis peletab kliente veebilehel?
Sa oled investeerinud aega ja raha oma ettevõtte veebisaiti, kuid külastajad lahkuvad ilma päringu või ostuta. Miks?
Uuringud näitavad, et külastajate kaotamise taga on sageli kasutajakogemuse probleemid, mida pole keeruline parandada, kui tead mida otsida. Professionaalne veebiarendaja suudab tuvastada ja parandada just need elemendid, mis klientides segadust tekitavad.
Siin on 7 levinumat probleemi, mis külastajat lahkuma panevad
1. Aeglane laadimine
50% mobiilikasutajatest lahkub veebilehelt, kui selle laadimine võtab kauem kui 3 sekundit. Iga lisasekund laadimisajas tähendab:
- Müügi langust
- Lehel veedetud aja vähenemist
- Lahkujate arvu suurenemist
Lahendus: Kodulehe optimeerimine, piltide tihendamine, koodi puhastamine ja kiirem veebiserver.
2. Halvasti koostatud navigatsioonimenüü
Kasutajad peavad leidma soovitu 3 klikiga. Kui navigatsioon on segane või ebaloogiline, loobub enamik külastajaid otsimisest.
Tüüpilised probleemid:
- Liiga palju kategooriaid
- Raskesti mõistetavad menüünimetused
- Menüü peitmine mobiiliseadmetes
- Otsingu puudumine
Lahendus: Selge ja hierarhiline navigeerimisstruktuur, kus kõige olulisemad lehed on kergesti leitavad.
3. Mitte-mobiilisõbralik disain
Aastal 2023 toimus 60% kõigist veebisaidi külastustest mobiiliseadmete kaudu. Kui sinu veebileht pole mobiilil kasutajasõbralik, kaotad üle poole potentsiaalsetest klientidest.
Tavalised vead:
- Liiga väikesed nupud
- Raskesti loetav tekst
- Horisontaalne kerimine (vasakult paremale)
- Liiga tihedalt paigutatud elemendid
Lahendus: disainielemendid, mis kohanduvad automaatselt erinevate ekraanisuurustega.
4. Puudulik sisu ja vormistus
Halvasti struktureeritud ja esitatud sisu on üks peamisi põhjuseid, miks külastajad veebilehelt lahkuvad. Inimesed ei loe veebis, vaid skännivad sisu kiiresti otsides vastuseid oma küsimustele.
Peamised probleemid:
- Liiga pikad lõigud
- Pealkirjade puudumine
- Loetlemata nimekirjade puudumine
- Vähene kontrast teksti ja tausta vahel
- Liiga väike font
Lahendus: Selge sisuhierarhia, lühikesed lõigud, informatiivsed pealkirjad, loetlemisnimekirjad olulise info jaoks.
5. Puuduvad või halvasti kavandatud üleskutsed tegevusteks (ehk CTA-d)
Veebilehe eesmärk pole ainult informeerida, vaid ka suunata külastajat teatud tegevustele. Ebaselged või puuduvad üleskutsed on kiireim viis potentsiaalseid kliente kaotada. Inimene võib-olla tahab osta või uurida, aga sina pole suunanud tema tähelepanu selleks!
Tüüpilised vead:
- Üleskutsete puudumine
- Mitu võistlevat üleskutset samal lehel
- Ebaselge või liiga üldine tekst ("Kliki siia")
- Madal kontrastsus või kehv asukoht
Lahendus: Silmapaistvad ja selged üleskutsed, mis asuvad lehel strateegilistes kohtades ja suunavad külastajat soovitud tegevusele.
6. Liiga palju segajaid
Liigsed popupid, automaatselt käivituvad videod, vilkuvad bännerid ja muud tähelepanu hajutavad elemendid suurendavad veebilehe lahkujate arvu tohutult.
Levinud probleemid:
- Automaatselt avanevad chatbotid
- Koheselt ilmuvad uudiskirja registreerimise aknad
- Automaatselt käivituvad videod heliga
- Liiga palju reklaame
Lahendus: Kasuta segajaid mõõdukalt ja strateegiliselt, näiteks lase popupil ilmuda alles siis, kui kasutaja on lehel juba mõnda aega veetnud, piisavalt alla kerinud või näidanud huvi lahkumise vastu.
7. Usalduse puudumine
Inimesed ei osta nendelt, keda nad ei usalda. Veebilehe kodulehe disain, mis ei tekita usaldust, peletab potentsiaalseid kliente.
Usalduse kaotajad:
- Iganenud disain
- Puuduv kontaktinfo
- Turvalisuse puudumine
- Klientide tagasiside puudumine
Lahendus: Professionaalne ja kaasaegne kodulehe disain, nähtav kontaktinfo, klientide arvustused, turvamärgised, sotsiaalmeedia olemasolu.
Kuidas teha kindlaks, kas sinu veebileht kannatab nende probleemide all?
Siin on mõned viisid, kuidas hinnata oma veebilehe kasutajakogemust:
1. Kasutaja testimine
Palu sõpradel või kolleegidel, kes pole lehega tuttavad, täita teatud ülesandeid sinu veebilehel ja jälgi nende käitumist.
2. Kuumakaardi analüüs
Kasuta tööriistu nagu Hotjar või Crazy Egg, et näha kus külastajad klikivad ja kui kaugele nad lehel kerivad.
3. Lehel viibimise aeg ja lahkumismäär
Analüüsi Google Analyticsi andmeid, et näha, millised lehed on kõrge lahkumismääraga või madala lehel viibimise ajaga.
Kodulehe analüüs kui investeering tulevikku
Kodulehe audit ja kasutajakogemuse parandamine pole kulu, vaid investeering, mis maksab end tagasi kõrgema konversioonimäära, lojaalsete klientide ja parema brändi näol.
Avaldatud: 12. mai 2025


















