Mine tagasi
3 min lugemist

Kodulehe analüüs: Mis peletab kliente veebilehel?

Sa oled investeerinud aega ja raha oma ettevõtte veebisaiti, kuid külastajad lahkuvad ilma päringu või ostuta. Miks?

Uuringud näitavad, et külastajate kaotamise taga on sageli kasutajakogemuse probleemid, mida pole keeruline parandada, kui tead mida otsida. Professionaalne veebiarendaja suudab tuvastada ja parandada just need elemendid, mis klientides segadust tekitavad.

Siin on 7 levinumat probleemi, mis külastajat lahkuma panevad

1. Aeglane laadimine

50% mobiilikasutajatest lahkub veebilehelt, kui selle laadimine võtab kauem kui 3 sekundit. Iga lisasekund laadimisajas tähendab:

  • Müügi langust
  • Lehel veedetud aja vähenemist
  • Lahkujate arvu suurenemist

Lahendus: Kodulehe optimeerimine, piltide tihendamine, koodi puhastamine ja kiirem veebiserver.

2. Halvasti koostatud navigatsioonimenüü

Kasutajad peavad leidma soovitu 3 klikiga. Kui navigatsioon on segane või ebaloogiline, loobub enamik külastajaid otsimisest.

Tüüpilised probleemid:

  • Liiga palju kategooriaid
  • Raskesti mõistetavad menüünimetused
  • Menüü peitmine mobiiliseadmetes
  • Otsingu puudumine

Lahendus: Selge ja hierarhiline navigeerimisstruktuur, kus kõige olulisemad lehed on kergesti leitavad.

3. Mitte-mobiilisõbralik disain

Aastal 2023 toimus 60% kõigist veebisaidi külastustest mobiiliseadmete kaudu. Kui sinu veebileht pole mobiilil kasutajasõbralik, kaotad üle poole potentsiaalsetest klientidest.

Tavalised vead:

  • Liiga väikesed nupud
  • Raskesti loetav tekst
  • Horisontaalne kerimine (vasakult paremale)
  • Liiga tihedalt paigutatud elemendid

Lahendus: disainielemendid, mis kohanduvad automaatselt erinevate ekraanisuurustega.

4. Puudulik sisu ja vormistus

Halvasti struktureeritud ja esitatud sisu on üks peamisi põhjuseid, miks külastajad veebilehelt lahkuvad. Inimesed ei loe veebis, vaid skännivad sisu kiiresti otsides vastuseid oma küsimustele.

Peamised probleemid:

  • Liiga pikad lõigud
  • Pealkirjade puudumine
  • Loetlemata nimekirjade puudumine
  • Vähene kontrast teksti ja tausta vahel
  • Liiga väike font

Lahendus: Selge sisuhierarhia, lühikesed lõigud, informatiivsed pealkirjad, loetlemisnimekirjad olulise info jaoks.

5. Puuduvad või halvasti kavandatud üleskutsed tegevusteks (ehk CTA-d)

Veebilehe eesmärk pole ainult informeerida, vaid ka suunata külastajat teatud tegevustele. Ebaselged või puuduvad üleskutsed on kiireim viis potentsiaalseid kliente kaotada. Inimene võib-olla tahab osta või uurida, aga sina pole suunanud tema tähelepanu selleks!

Tüüpilised vead:

  • Üleskutsete puudumine
  • Mitu võistlevat üleskutset samal lehel
  • Ebaselge või liiga üldine tekst ("Kliki siia")
  • Madal kontrastsus või kehv asukoht

Lahendus: Silmapaistvad ja selged üleskutsed, mis asuvad lehel strateegilistes kohtades ja suunavad külastajat soovitud tegevusele.

6. Liiga palju segajaid

Liigsed popupid, automaatselt käivituvad videod, vilkuvad bännerid ja muud tähelepanu hajutavad elemendid suurendavad veebilehe lahkujate arvu tohutult.

Levinud probleemid:

  • Automaatselt avanevad chatbotid
  • Koheselt ilmuvad uudiskirja registreerimise aknad
  • Automaatselt käivituvad videod heliga
  • Liiga palju reklaame

Lahendus: Kasuta segajaid mõõdukalt ja strateegiliselt, näiteks lase popupil ilmuda alles siis, kui kasutaja on lehel juba mõnda aega veetnud, piisavalt alla kerinud või näidanud huvi lahkumise vastu.

7. Usalduse puudumine

Inimesed ei osta nendelt, keda nad ei usalda. Veebilehe kodulehe disain, mis ei tekita usaldust, peletab potentsiaalseid kliente.

Usalduse kaotajad:

  • Iganenud disain
  • Puuduv kontaktinfo
  • Turvalisuse puudumine
  • Klientide tagasiside puudumine

Lahendus: Professionaalne ja kaasaegne kodulehe disain, nähtav kontaktinfo, klientide arvustused, turvamärgised, sotsiaalmeedia olemasolu.

Kuidas teha kindlaks, kas sinu veebileht kannatab nende probleemide all?

Siin on mõned viisid, kuidas hinnata oma veebilehe kasutajakogemust:

1. Kasutaja testimine

Palu sõpradel või kolleegidel, kes pole lehega tuttavad, täita teatud ülesandeid sinu veebilehel ja jälgi nende käitumist.

2. Kuumakaardi analüüs

Kasuta tööriistu nagu Hotjar või Crazy Egg, et näha kus külastajad klikivad ja kui kaugele nad lehel kerivad.

3. Lehel viibimise aeg ja lahkumismäär

Analüüsi Google Analyticsi andmeid, et näha, millised lehed on kõrge lahkumismääraga või madala lehel viibimise ajaga.

Kodulehe analüüs kui investeering tulevikku

Kodulehe audit ja kasutajakogemuse parandamine pole kulu, vaid investeering, mis maksab end tagasi kõrgema konversioonimäära, lojaalsete klientide ja parema brändi näol.

Avaldatud: 12. mai 2025

Saadud tagasiside

Teeme omalt poolt kõik, et klient oleks rahul!

"Kiired, asjalikud ja mõtlevad kaasa. Julgen öelda et üks Eesti parimaid tegijaid. Oleme Kvantisega tänaseks juba 6 projekti koos teinud ja meie kliendid on kõik väga tänulikud olnud."

Tanel Vetik

Tegevjuht, OnteDigital OÜ

Tanel Vetik

Varasemad kliendid

OnteDigitalFiltrimeisterBarefilter.noPump-MixFood Force ShopFiltrimarketTõuksMotorottSotsiaalmeedia AkadeemiaOnteDigitalFiltrimeisterBarefilter.noPump-MixFood Force ShopFiltrimarketTõuksMotorottSotsiaalmeedia Akadeemia
ProarvutiAI-ArhitektVideokaart.eeAltos DesignsTartu PoksiklubiWindow Cover CostaPuiset AkustiikkapaneelitÕuna PuhketaluProarvutiAI-ArhitektVideokaart.eeAltos DesignsTartu PoksiklubiWindow Cover CostaPuiset AkustiikkapaneelitÕuna Puhketalu

Kas teeme nii, et sul oleks üks mure vähem?

Me ei hakka kohe arvet esitama, esimesed sammud on alati tasuta ja murevabad

Helista meile

või kirjuta info@kvantis.ee